Referenssit - Kuntokeskukset

Vocatumin poikkeusellisen asiakaspysyvyyden takana digitaalisuus

TekstiSanteri Laihonen

KuvaK&F Ari Katajisto

Ota meihin yhteyttä
Myynti

Myynti

Info

Digitaalisuus vahvistaa Vocatumin asiakaspysyvyyttä

Asiakaspysyvyys on myynnin ohella yksi kuntosalien kannattavuuteen eniten vaikuttavista asioista. Oululaislähtöinen, kolmen kuntosalin yritys Vocatum on löytänyt keinon poikkeukselliseen hyvään asiakaspitoon, jolla se on lähes kolminkertaistanut keskimääräisen jäsenyysajan. 

Vocatum on konseptoinut oman toimintansa digitaalisen Mywellness ohjausjärjestelmän pohjalle, joka auttaa pitämään yllä asiakkaan harjoittelumotivaatiota.

– Tarjoamme jäsenillemme kuntosalin käyttöoikeuden lisäksi myös henkilökohtaisen harjoitusohjelman, säännölliset testaukset ja personal trainerin palvelut. Tavoitteenamme on, että kuntosaliharjoittelun aloittaminen olisi kaikille mahdollisimman helppoa, kertoo Vocatum Pirkkalaa vetävä Jyrki Kolmonen.

Vocatum on aidosti matalan kynnyksen kuntosali, jonne on helppo tulla ja jossa on mukavaa treenata vuodesta toiseen. Reilun kymmenen vuoden kokemuksella olemme todenneet toimintatavan pidentävän jäsenyysaikaa merkittävästi.

Vocatumin asiakaspysyvyys on 36 kk, kun se kuntosaleilla usein on 13 kk paikkeilla.

 

Digitaalisuus personal trainerin työkaluna

Vocatum on luonut Mywellnessiin oman asiakaspolunsa, jolla varmistetaan asiakkaan motivointi liikkumaan ja samalla pidennetään asiakkuuden pituutta. Vocatumin asiakaspolku on kehitetty auttamaan jäsen alkuun heti oikealta tasolta ja siten, että kehittyy.

Jokainen kuntoilun aloittava haluaa onnistua tavoitteessaan heti alusta alkaen. Harvoin ihmiset onnistuvat pelkästään omalla alkuinnostuksella, huomauttaa Jyrki Kolmonen.

Aiheeseen liittyvä tuote
Mywellness kuntokeskuksen liiketoiminnan tukena

TechnogymMywellness Pro - Mywellness kuntokeskuksen liiketoiminnan tukena

Lue lisää
jyrki kolmonen Vocatum

Kaikki alkaa kuntosaliasiakkaan omista tarpeista

Vocatumilla yhdeksän asiakasta kymmenestä haluaa alkukartoituksen, jossa käydään läpi asiakkaan terveys- ja kuntotilanne sekä mietitään liikunnan tavoitteita.

Asiakkaan lähtötilanteen kunto testataan lihasvoima- ja kestävyyskuntotestillä sekä kehonkoostumusmittauksella. Näiden tietojen pohjalle rakentuu kunto-ohjelma, joka tallennetaan Mywellness cloudiin, josta asiakas voi käyttää sitä wellness-avaimella tai  Mywellness mobiilisovelluksella.

Henkilökohtainen kuntosaliohjelma käydään personal trainerin kanssa läpi. Omatoiminen harjoittelu on huomattavasti helpompaa, kun ammattilainen on opastanut liikkeet, jotka kulkevat aina henkilökohtaisella Mywellness-sovelluksella.

Oman kuntotason mittaaminen on välttämätöntä, että tietää mistä kuntotasosta ponnistaa. Vain tämän pohjalta voidaan laatia oikeantasoinen kunto-ohjelma, jolla harjoittelussa edetään. Jo testin tekeminen ja kuntotilan näkeminen konkreettisesti motivoi asiakasta säännölliseen harjoitteluun.

Aiheeseen liittyvä tuote
Mywellness sovellus

TechnogymTechnogym Treenisovellukset - Mywellness sovellus

Lue lisää
Vocatum mywellness

Asiakkaan polku tukee harjoittelumotivaation ylläpitoa

Kolmen kuukauden välein jäsenen kuntosaliohjelma päivitetään ja samalla tehdään kehonkoostumusmittaus.

-Kehonkoostumusmittauksessa jo kolmen kuukauden kohdalla asiakas näkee, mitä muutoksia on omassa kehossa tapahtunut. Onnistuminen motivoi jatkamaan. Vocatumin asiakaspolkuun kuuluu myös puolen vuoden välein tehtävät kuntotestit.

Asiakas voi seurata omaa harjoitteluaan ja tuloksiaan Mywellnessistä. Se motivoi ja innostaa jatkamaan.

Myös personal trainerin kannalta pilvessä toimiva järjestelmä on hyvä: järjestelmään voidaan tallentaa jäsenen terveystietoja, jolloin ne voidaan ottaa huomioon uutta ohjelmaa tehtäessä, vaikka personal trainer vaihtuisikin.

Onnistuminen luo asiakastyytyväisyyttä. Mywellnessin käyttö saa Vocatumin asiakkailta arvosanan 4,4.

Mikä Mywellness?

• Mywellness on Technogymin pilvessä toimiva liikunnan ja hyvinvoinnin tukemisen työkalu.
• Mywellness on harjoituskirjasto, josta kuntokeskus voi antaa ja luoda asiakkailleen harjoitusohjelmia
• Mywellness kokoaa asiakkaan harjoitustiedot, mikä auttaa kuntokeskusta pysymään selvillä, miten sen asiakkaat liikkuvat ja missä he tarvitsevat tukea
• Mywellnessiin voi tallentaa myös asiakkaan terveys-, kehonkoostumus ja muut asiakkaan liikuntaharrastukseen liittyvät tiedot
• Mywellness toimii siis kuntokeskuksen asiakkaan liikuntaelämän CRM-järjestelmänä, joka auttaa asiakaspidossa ja palveluiden myynnissä
• Asiakas voi käyttää omaa Mywellness-tiliään mobiilisovelluksella, nettiselaimella tai kuntosalin päätteellä