Referenssit

Biocircuit mahdollisti premium-palveluiden myynnin kuntosalillle

TekstiElisa Aunola

KuvaQicraft Finland

Ota meihin yhteyttä
Elisa Aunola

Elisa Aunola

Digital Sales Specialist, Marketing Specialist

+ 358 (0)40 829 4967

Easyfit Kaari sai reilusti uusia asiakkaita ja nosti asiakkuuden keskihintaa investoinnillaan Biocircuit kiertoharjoittelulaitteistoon. Se onnistui, koska uusi harjoittelukonsepti mahdollisti premium-tasoisen asiakkuuden myymisen. Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana Easyfit Kaari myi 150 premiumasiakkuutta, joista 11% oli täysin uusia asiakkaita. 

 

Lisää tilaa, lisää bisnesmahdollisuuksia

Easyfit Kaari on Helsingissä kauppakeskus Kaaressa sijaitseva keskihintainen kuntokeskus, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset palvelut ja laadukkaat harjoitusmahdollisuudet Technogym kuntosalillaan.

Syksyllä 2018 yrittäjälle Maarit Koskiselle tarjottiin mahdollisuutta laajentaa kuntokeskusta viereiseen toimitilaan. Laajennusosaan siirrettiin yrittäjän toisessa liiketilassa sijainneet fysioterapia- ja hierontapalvelut sekä hankittiin Biocircuit kiertoharjoittelukonsepti.

Yrittäjä näki Biocircuitin tuovan lisäarvona hänen kaikille kohderyhmilleen:

  • turvallista ja helppoa harjoittelua seniori- ja fysioterapia-asiakkaille
  • vaihtelua ja uudenlaista harjoitusmuotoa keskuksen aktiiviasiakkaille
  • mahdollisuuden houkutella uusia asiakkaita nopealla ja tehokkaalla treenimuodolla.

Laajennuksen myötä halusimme laajentaa palvelutarjontaamme ja tarjota asiakkaille lisähinnoiteltuja palveluita.

Maarit Koskinen, yrittäjä, Easyfit Kaari

Selkeillä myyntitavoitteilla tuloksiin

Biocircuit lanseerattiin Easyfit Kaaressa vuoden 2019 alusta ja ennakkomarkkinointi aloitettiin noin kuukautta ennen.

Kuntokeskuksen peruskuukausihintaan 29,90 sisältyvät rajaton kuntosalin käyttö, mywellness teknologia, ohjatut ryhmäliikunnat sekä virtuaalijumpat ja -spinning. Kahden ensimmäisen toimintavuotensa aikana keskus on kasvattanut vahvasti asiakaskuntaansa, joka lähentelee 2000.

Bisnesmallina Biocircuit mahdollisti keskukselle premium-asiakkuustuotteen, jonka asiakkaat voivat ostaa käyttöönsä maksamalla +10€/kk normaalin kk-maksun päälle.

Yrittäjä asetti kuukausittaiset myyntitavoitteet uusien asiakkuuksien hankinnalle, mutta myös olemassa olevien asiakkaiden tason korottamisesta premium-asiakkaiksi. Kolmen ensimmäisen kuukauden tavoite oli päästä 150 Premium-asiakkaaseen, joista 28 täysin uusia asiakkaita. Nämä tavoitteet täyttyivät, ja jopa ylittyivät. Positiivista oli myös se, että onnistuneen ennakkomarkkinoinnin avulla premium-asiakkuuksia oli jo ennen vuoden vaihdetta myyty 60 kappaletta.

Näen myös jatkossa Biocircuitin myynnissä paljon mahdollisuuksia. Esimerkiksi Biocircuitin soveltuvuus yritysryhmien liikuttamiseen.

Maarit Koskinen, yrittäjä, Easyfit Kaari