Easyfit Kaari sai reilusti uusia asiakkaita ja nosti asiakkuuden keskihintaa investoinnillaan Biocircuit kiertoharjoittelulaitteistoon. Se onnistui, koska uusi harjoittelukonsepti mahdollisti premium-tasoisen asiakkuuden myymisen. Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana Easyfit Kaari myi 150 premiumasiakkuutta, joista 11% oli täysin uusia asiakkaita.
Lisää tilaa, lisää bisnesmahdollisuuksia
Easyfit Kaari on Helsingissä kauppakeskus Kaaressa sijaitseva keskihintainen kuntokeskus, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset palvelut ja laadukkaat harjoitusmahdollisuudet Technogym kuntosalillaan.
Syksyllä 2018 yrittäjälle Maarit Koskiselle tarjottiin mahdollisuutta laajentaa kuntokeskusta viereiseen toimitilaan. Laajennusosaan siirrettiin yrittäjän toisessa liiketilassa sijainneet fysioterapia- ja hierontapalvelut sekä hankittiin Biocircuit kiertoharjoittelukonsepti.
Yrittäjä näki Biocircuitin tuovan lisäarvona hänen kaikille kohderyhmilleen:
- turvallista ja helppoa harjoittelua seniori- ja fysioterapia-asiakkaille
- vaihtelua ja uudenlaista harjoitusmuotoa keskuksen aktiiviasiakkaille
- mahdollisuuden houkutella uusia asiakkaita nopealla ja tehokkaalla treenimuodolla.
Laajennuksen myötä halusimme laajentaa palvelutarjontaamme ja tarjota asiakkaille lisähinnoiteltuja palveluita.
Selkeillä myyntitavoitteilla tuloksiin
Biocircuit lanseerattiin Easyfit Kaaressa vuoden 2019 alusta ja ennakkomarkkinointi aloitettiin noin kuukautta ennen.
Kuntokeskuksen peruskuukausihintaan 29,90 sisältyvät rajaton kuntosalin käyttö, mywellness teknologia, ohjatut ryhmäliikunnat sekä virtuaalijumpat ja -spinning. Kahden ensimmäisen toimintavuotensa aikana keskus on kasvattanut vahvasti asiakaskuntaansa, joka lähentelee 2000.
Bisnesmallina Biocircuit mahdollisti keskukselle premium-asiakkuustuotteen, jonka asiakkaat voivat ostaa käyttöönsä maksamalla +10€/kk normaalin kk-maksun päälle.
Yrittäjä asetti kuukausittaiset myyntitavoitteet uusien asiakkuuksien hankinnalle, mutta myös olemassa olevien asiakkaiden tason korottamisesta premium-asiakkaiksi. Kolmen ensimmäisen kuukauden tavoite oli päästä 150 Premium-asiakkaaseen, joista 28 täysin uusia asiakkaita. Nämä tavoitteet täyttyivät, ja jopa ylittyivät. Positiivista oli myös se, että onnistuneen ennakkomarkkinoinnin avulla premium-asiakkuuksia oli jo ennen vuoden vaihdetta myyty 60 kappaletta.
Näen myös jatkossa Biocircuitin myynnissä paljon mahdollisuuksia, esimerkiksi Biocircuitin soveltuvuus yritysryhmien liikuttamiseen.
“Onnistuimme Easyfit Kaaressa saamaan reilusti uusia asiakkaita ja nostamaan asiakkuuden keskihintaa investoimalla Biocircuit kiertoharjoittelulaitteistoon. Uusi harjoittelukonsepti mahdollisti premium-tasoisen asiakkuuden myymisen. Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana Easyfit Kaari myi 150 premium-asiakkuutta, joista 11 % oli täysin uusia asiakkaita.”
Lue myös: BioCircuit kiertoharjoittelu madaltaa kynnystä kuntosaliharjoitteluun GOGO Parkissa
Lue myös: Yksinkertaisuus ja tehokkuus hurmaa uudessa kiertoharjoittelukonseptissa