Lisää sitoutuneisuutta Let’s Move-kampanjan avulla
Norjalainen liikuntakeskus Skullerud onnistui nostamaan asiakasmääräänsä ja saamaan paljon potentiaalisia asiakkaita liikkeelle Technogymin Let`s Move for a Better World -kampanjassa.
”Me liikunta-alan edustajat haluamme puhutella heitä, jotka eivät vielä ole kuntokeskuksen jäseniä. Kaikki toimijat haluavat saada lisää uusia kävijöitä kuntosalilleen. Siksi ajattelin alusta asti, että Let`s Move on täydellinen kampanja meille. Saimme kasvatettua tutustujien määrää ja sitä kautta myös asiakkauden määrää, kun panostimme kampanjaan”, kertoo Skullerud Sport Centerin omistaja Jorunn Foss.
Asiakkaiden aktiivisuus kasvoi ja uusia jäseniä saatiin huomattava määrä
Skullerudissa 40% sen jäsenistä osallistui Let`s Move -kampanjaan. Kerätessään MOVE-pisteitä kuntokeskukselleen, he samalla tekivät hyvää omalle hyvinvoinnilleen ja harjoittelumotivaatiolleen. Asiakkaat aktivoituivat salilla käyntiin Let’s Move kampanjan aikana. Moni onnistui saamaan liikunnan luonnolliseksi osaksi jokapäiväistä elämää, joka jatkui jopa kampanjan päätyttyä.
Tutustujien ja uusien asiakkaiden määrään ”Let`s Move -kampanjalla oli valtavan suuri vaikutus. Kolmen viikon kampanjan aikana saaduista 232 uudesta kontaktista 50 ilmoittautui maksuttomalle starttikurssille ja 10 osti heti jäsenyyden. Jäsenmäärä jatkoi kasvuaan myös pitkään kampanjan päätyttyä.
Asiakkaat olivat selvästi aktiivisempia salilla kävijöitä Let’s Move kampanjan aikana. Moni onnistui saamaan liikunnan luonnolliseksi osaksi jokapäiväistä elämää, joka jatkui jopa kampanjan päätyttyä. Uusia asiakkaita saatiin kampanjan aikana ja jäsenmäärä jatkoi kasvuaan myös kampanjan päätyttyä.
Skullerudissa innostuttiin Let’s Move kampanjasta heti aluksi. ”Tärkeintä ei ole voittaminen, vaan kaikki voivat osallistua ja kerät liikuntapisteitä yhteiseen pottiin. Siinä ei katsota osallistujan kuntoa ja tasoa, vaan keskitytään yhteisöllisyyteen ja yhdessä tekemiseen” Jorunn Foss iloitsee.
Asiakkaiden sitoutumista edisti ajatus siitä, että osallistumalla saattoi aidosti vaikuttaa lasten ja nuorten hyvinvointiin. Skullerud päätti lahjoittaa Technogymin tuotepalkinnon lisäksi myös rahaa valitsemalleen hyväntekeväisyyskohteelle. Tällä tempauksella se sai myös paljon julkisuutta mediassa, joka edisti näkyvyyttä ja kiinnostusta Skullerudia kohtaan.
”Sosiaalinen media on yksinkertainen mainosalusta, jossa tavoittaa laajan joukon ihmisiä ja voi valita, kenet haluaa kohdata. Pienellä sijoituksella saimme erittäin hyvän tuloksen Let`s Move -kampanjalle.”
LUE TÄSTÄ MITEN HAASTEILLA VOI VAIKUTTAA ASIAKASPITOON
Win-win – Kaikki voittaa
Let`s Move on voitollinen kaikille osallistujille.
- Kuntokeskukselle, joka edistää terveellisiä elämäntapoja ja saa näkyvyyttä hyvän asian eteen toimivana yrityksenä. Let`s Move nostaa aktiviteettitasoa keskuksessa, lisää motivaatiota ja sitoutumista ja auttaa myymään enemmän jäsenyyksiä ja PT-tunteja. Myös kampanjan tuoma näkyvyys sosiaalisessa mediassa on merkittävää.
- Jäsenille hyödyt näkyvät tuloksina lisääntyneestä aktiivisuustasosta sekä tunteesta, että saa osallistua hyväntekeväisyyteen varsin helpolla tavalla.
- Hyötyjiä ovat luonnollisesti myös yleishyödylliset tahot, joille kuntokeskukset lahjoittavat palkintonsa. Jälleen lisää mahdollisuuksia saada lapset ja nuoret likkeelle
Mikä on Let`s Move?
Technogymin Let`s Move for Better World on maailman suurin, yhteisöllinen ja aktiivinen kampanja. Se tähtää liikalihavuuden estämiseen ja lasten ja nuorten fyysisen kunnon parantamiseen. Let`s Move lanseerattiin vuonna
2013, ja joka vuosi kampanjassa on mukana entistä enemmän kuntokeskuksia ympäri maailmaa. Vuonna 2019 Let’s Move kampanjaan osallistui yli 200 000 ihmistä ympäri maailmaa.
Let`s Move -kampanjassa osallistujat keräävät MOVE-liikuntapisteitä omalla aktiivisuudellaan. Mitä kuormittavampi aktiviteetti, sitä enemmän MOVE-pisteitä henkilö ansaitsee. MOVE-pisteet kertyvät automaattisesti Technogymin MyWellness Cloud -pilvipalveluun, joka on kytketty kuntosalin laitteisiin ja ryhmäliikuntajärjestelmään. MOVE-pisteitä kerryttämällä kuntokeskus voi saada Technogymiltä tuotepalkintoja, jotka se lahjoittaa itse valitsemaansa kohteeseen, esimerkiksi koululle.
Mikä on Mywellness?
Technogymin vuonna 2012 lanseeraama Mywellness Cloud -pilvipalvelu toimii pohjana ”Connected Wellness” ajattelutavalle. Mywellnessiä käytetään yli 15 000 kuntokeskuksessa, ja sillä on yli 10 miljoonaa käyttäjää. Pilvipohjainen tekniikka yhdistää kuntosalilaitteet, asiakkaat ja kuntokeskuksen työntekijät. Kuntokeskuksen asiakkaalle Mywellness on sovellus, joka tarjoaa ainutlaatuisen digitaalisen harjoittelukokemuksen. Käyttäjä voi tallentaa kaiken harjoittelunsa Mywellness-tilileen, seurata tuloksia ja saada palautetta niistä. Lisäksi valmentaja voi lisätä asiakkaalle henkilökohtaisen harjoitusohjelman ja seurata harjoittelun tuloksia Mywellness-pilvipalvelussa. Lue lisää Mywellness Cloudista Technogymiltä.
Haluatko tietää enemmän digitaalisista ratkaisuista, ryhmäaikaformaateista tai tuotteista? Vai haluatko lisätä aktiivisten jäsenten määrää ja lisätä jäsenmäärää? Ota rohkeasti yhteyttä epäviralliseen keskusteluun. Ilmoittautuminen Let`s Move 2020 -kilpailuun on avoinna ja autamme mielellämme ilmoittautumisessa.
Katso lisää MyWellness Cloudista täältä.