Lisää myyntiä, kiitos
Miten tehdä lisää myyntiä kuntokeskuksessa, on kysymys, joka lähes jokaista yrittäjää mietityttää. Millaisia palveluita ja konsepteja tulisi rakentaa, joilla liikevaihtoa saisi nostettua.
Esittelemme tässä artikkelissa neljä lisämyynnin keinoa, joita asiakkaamme ovat menestyksekkäästi toteuttaneet. Poimi ideat ja hyödynnä parhaat vinkit oman liikevaihtosi kasvattamiseen. Olemme mieluusti tukenasi, joten ota rohkeasti yhteyttä.
1. HIIT-harjoitteluun perustuvat pienryhmät saivat 35% Akropoliksen asiakkaista upgreidaamaan asiakkuuksiaan
Koukuttava ja mukaansa tempaava Skill Performance harjoittelu tuo lisäarvoa
Norjalainen Family Akropolis Hillside -kuntokeskus on onnistunut luomaan uuden premium-konseptin asiakkailleen. Uudet elämykselliset pienryhmätunnit Skill Performance -alueella ovat auttaneet nostamaan sekä jäsenmäärää että nostamaan keskiostosta. Konseptiin kuuluvat HIIT- ja pienryhmätunnit, joille asiakkaat voivat osallistua pienellä lisämaksulla kuukaudessa.
Tähän mennessä yli 35% jäsenistä on ”upgreidannut” jäsenyytensä sisältämään Skill Performance -alueella toteutettavat pienryhmätunnit. Skill Performance on yksi Technogymin Club 4.0 -formaatista, jonka avulla voit tarjota asiakkaille henkilökohtaisia ja mukaansatempaavia harjoituskokemuksia.
Treenaaminen ei ole koskaan ollut näin hauskaa! Innostava tuntikonsepti ja motivoivat valmentajat”
Lisäarvoa asiakkaille – Skill Performance is here to stay!
Skill Performance konsepti muuntuu helposti erilaisten ja erikokoisten kuntokeskusten tarpeisiin. Konseptiin voi lähteä pienemmälläkin panostuksella ja suosion myötä asiakaspaikkoja on helppo kasvattaa!
2. Juoksumattotreeneillä opiskelijoiden sydämiin
Juoksutreeni ei ole koskaan ollut näin suosittua ruudun ääressä kasvaneelle sukupolvelle
Jos norjalaisilta opiskelijoilta kysytään, niin juoksumattotreenit ovat nyt in. Norjalainen opiskelijoiden hyvinvointijärjestö (Sit) on panostanut opiskelijoiden harjoitusmahdollisuuksiin todella merkittävästi.
Trondheimin keskuksessa 16 juoksumaton rivi on paitsi näyttävä, myös innostava kohde nuorille treenaajille. Siellä upouudet Excite Run Live 9000 juoksumatot ovat löytäneet yleisönsä.
Kuntokeskuksen asiakkaat voivat osallistua digitaalisuutta hyödyntäville juoksutunneille, juosta erilaisissa maastoissa, ja kehittää juoksutekniikkaansa — kaikki tämä sillä aikaa kun he lataavat puhelimensa juoksumatolla ja katsovat lempisarjaansa Netflixistä. Juokseminen ei ole koskaan ollut näin suosittua ja hauskaa, varsinkaan ruudun ääressä varttuneelle sukupolvelle.
Kuntosalin johtaja Thomas Simonsen kertoo, että sillä aikaa, kun salit joutuivat pitämään ovet kiinni vuonna 2020, he panostivat aikansa erilaisten online-tuntien kehittämiseen.
”Yksi tärkeä osa strategiaamme on kehittää ja hyödyntää digitaalisia innovaatioita. Pandemian aikana asetimme itsellemme korkeat odotukset tämän suhteen. Työmme tavoitteena on motivoida ihmisiä liikkumaan. Kuntoilu on opiskelijoille tärkeää ja näemme palvelumme osana hyvinvoinnin ylläpitoa. Koska muualla yhteiskunnassa on vähän kokoontumispaikkoja ja toimintaa tarjolla, me voimme tarjota opiskelijoille yhteisen, turvallisen kohtaamispaikan valvotuissa ja turvallisissa olosuhteissa”.
”Juoksumatto-konseptin vastaanotto on ollut huikea. Meidät tunnetaan jo ennestään laadukkaista ja korkean tason ratkaisuista, joten juoksumattoalueen kehitys oli meille itsestään selvä vaihtoehto myynnin ja asiakastyytyväisyyden lisäämiseen”, kertoo Thomas Simonsen.
3. Tehokas BIOCIRCUIT kiertoharjoittelu toi 100 uutta asiakasta 6 viikossa
Tuottava ja tilatehokas liiketoimintamalli
Kun norjalainen Sprek och Blid Sotra päätti lisätä tarjontaansa Biocircuit kiertoharjoittelun, oli selvää, että uusi Technogym-konsepti tulisi olemaan erinomainen investointi. Sen uskottiin alusta asti toimivan nerokkaana ratkaisuna personal training palveluiden kyljessä.
Vain kuusi viikkoa avaamisen jälkeen yli 100 jäsenyyttä oli myyty. Joukossa oli niin olemassa olevia kuin täysin uusia asiakkaita, jotka halusivat heti uuden premium-jäsenyyden (noin 69 €/kk). Sprek och Bildin asiakkaat näkivät uuden kiertoharjoittelukonseptin tehokkaana ja turvallisena tapana harjoitella. Se, että Biocircuit-ohjelma tarjoaa henkilökohtaisen ja motivoivan tavan harjoitella on ollut A ja O siinä, että konsepti on lyönyt läpi niin hyvin.
Biocircuit-konseptiin vastaanotto on onnistunut ylittämään kaikki odotukset. Asiakkaalle se näyttäytyy tehokkaana voimaharjoittelu- tai kehonmuokkausohjelmana riippuen asiakkaan tarpeista. Biocircuit sopii kaikille iästä ja tavoitteista riippumatta. Onhan se keinoälyyn perustuva ratkaisu ja loppujen lopuksi vielä tilatehokas sellainen.
4. Sitouta asiakkaat Live ja On-Demand virtuaalitunneilla
Vie kuntokeskus sinne, missä asiakkaat ovat
Poikkeustilanne tai ei, harjoittelu siellä, missä asiakas kulloinkin on, on tullut jäädäkseen. Jotkut asiakkaat ovat jo tottuneet kotona harjoitteluun, eivätkä halua siitä enää luopua. Live and-On Demand virtuaalituntien tarjoaminen tulee jatkossakin olemaan tärkeä osa kuntokeskusten palvelutarjontaa.
Norjalainen Feisty Training on onnistunut luomaan yhteisöjä niiden asiakkaiden ympärille, jotka arvostavat ryhmäliikuntaa ja haluavat harjoitella tiettynä päivänä ja kellonlyömänä tutun ohjaajan johdolla. Live Stream tunnit oman ohjaajan ja tutun ryhmän kanssa ovat jatkuneet viikosta toiseen pandemiankin aikana.
On Demand -tunnit mahdollistavat säännöllisen liikuntarytmin heille, jotka kaipaavat joustavuutta ja vapautta harjoitteluun. Digitaalisuuden yhdistäminen harjoitteluun niin kotona kuin kuntosalilla onkin ollut asiakkaille luonnollista.
Vastataksemme asiakkaiden tarpeeseen haluamme edelleen kehittää digitaalisuuden päälle rakennettuja palveluitamme. Siksi olemme valinneet Technogymin laite- ja teknologiakumppaniksi – onhan se maailman johtava toimittaja alallaan ja edelläkävijä kuntoiluun liittyvissä ratkaisuissa.
Kaikilla Sprekin asiakkailla on henkilökohtainen Mywellness-tili, joka mahdollistaa kuntokeskuksen palveluiden käyttämisen oman puhelinsovelluksen kautta: ryhmäliikuntatuntien varaamisen, harjoitusohjelmien käytön sekä virtuaalituntien hyödyntämisen paikasta ja ajasta riippumatta. Näin asiakas voi käyttää kuntokeskuksen palveluita lomista ja matkoista huolimatta. Näin myös kuntokeskuksen yhteys asiakkaisiin säilyy.
Digitaalinen alusta kuntokeskuksen henkilökunnan työn tukena
Henkilökunnalle Mywellness-alusta on tärkeä työkalu. Sen avulla voidaan hallinnoida niin asiakkaiden harjoitteluohjelmia kuin omaa kalenteria. Personal trainerit ja ohjaajat seuraavat omien asiakkaidensa edistymistä ja pystyvät näin motivoimaan heitä harjoituspolulla tehokkaasti. Tämä parantaa tuloksia niin asiakkaan kuin valmentajankin näkökulmasta
Sprekin johto hyödyntää Mywellness-alustaa niin ikään työnsä tukena. He suunnittelevat työvuoroja ja seuraavat asiakaspitoa voidakseen tehdä oikeita ratkaisuja liiketoiminnan näkökulmasta.
Myynnin lisääminen kuntokeskuksessa on mahdollista monella tavalla – tärkeintä on löytää oma keino tavoitteen läpiviemisessä. Siinä me Qicraftilla olemme apunasi. Ota rohkeasti yhteyttä.