FIBO-messuilla tutustuttiin Technogym-uutuuksiin

FIBO 2023 toi yhteen kuntoilualan ammattilaiset

Kölnissä pidetyt FIBO-messut kokosivat jälleen yhteen ammattilaisia kuntoilun, hyvinvoinnin ja terveyden alalta. Tämän vuoden teemana oli kokonaisvaltaisen  terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitäminen. Messukävijät saivat tutustua myös Technogymin uusiin ratkaisuihin ensimmäisten joukossa.

Pure-sarjan uutuudet

Technogymin osastolla kaksi eniten kiinnostusta herättänyttä uutuutta olivat Pure-sarjan uudet laitteet Deadlift ja Belt Squat.

Pure Belt Squat

Pure Belt Squat on kompakti, tyylikäs ja helppokäyttöinen. Laite tarjoaa helpon liikeradan myös käyttäjille, joilla on rajoitteita lantion tai nilkan toiminnassa. Vastusnauhojen yhdistäminen auttaa käyttäjää liikkeen haastavammassa osassa (ylöspäin) ja mahdollistaa räjähtävät liikkeet. Näiden elementtien yhdistelmä mahdollistaa painon ja kuorman mukauttamisen käyttäjän tarpeiden mukaan

Pure deadlift

Pure Deadlift tarjoaa käyttäjälleen laajan valikoiman harjoituksia, joista tärkeimpänä tietenkin maastaveto. Laitteella onnistuu myös bulgarialainen kyykky. Liikkeen suorituksesta on tehty helpompaa ja alaselän rasitus on uudella laitteella vähäisempää. Lähtökuormana on 20 kg ja 22,5 cm:n alakahva auttaa suorituksessa. Pure Deadlift sopii erityisen hyvin aloittelijoille sekä alentuneen liikeradan omaaville käyttäjille (esimerkiksi kuntoutujat). Leveät ja korkeat kahvat tekevät tuotteesta helppokäyttöisemmän kaiken kokoisille käyttäjille. Monipuolisella laitteella voi treenata myös esimerkiksi olkapäitä ja kyykkyhyppyjä.

Biostrength: 6 uutta laitetta

Paljon kiinnostusta herättivät myös Biostrength-sarjan kuusi uutta laitetta: Pectoral, Rear Fly, Arm Curl, Arm Extension yläkehon treeniin sekä abductor ja adductor alakehon ja coren harjoittamiseen.

Patentoitu Biodrive-järjestelmä hyödyntää tekoälyä, joka auttaa muun muassa harjoituksen suorittamisessa. Erilaiset harjoitusohjelmat opastavat käyttäjäänsä, mahdollistaen nopempia tuloksia.

Skillrun Bootcamp

Technogymin osaston energiset ja innostavat ohjaajat esittelivät messukävijöille Technogymin suosituimpia ryhmäkonsepteja. Yksi näistä oli Skillrun Bootcamp-tuntikonsepti, jossa ohjaaja voi itse valita käyttääkö tunteja sellaisenaan, vai muokkaako niitä haluamallaan tavalla. Asiakkaat voivat varata paikan tunnille suoraan älypuhelimen Technogym App-sovelluksen kautta. He voivat myös valita suosikkipaikkansa ja -juoksumattonsa.

Bootcamp-tunneilla hyödynnetään suurta näyttöä, johon heijastetaan yleiskatsaus harjoituksista ja sykkeestä. Swiftpad-konsolin avulla voi helposti vaihdella kävely-, juoksu- ja power-moodin välillä. Osallistujat voivat seurata edistymistään Mywellness-sovelluksessa. Skillrun-juoksumatolla on helppo vaihdella eri nopeuksien, kaltevuuden ja muiden toimintojen (mm. kelkkatyönnöt) välillä.

fibo

Uusi TEAMBEATS™

FIBO:ssa käytiin paljon keskusteluja digitalisaatioon ja tulevaisuuden ryhmätuntikonsepteihin liittyen. Esittelyssä ollut uusi Teambeats™ on käyttäjäystävällinen digitaalinen ratkaisu, joka helpottaa ryhmätuntien hallintaa. Teambeats mahdollistaa omien tuntien tai konseptien rakentamisen, oli kyseessä sitten cardiotreeni, voimaharjoittelu, jooga tai HIIT. Harjoituksia voi räätälöidä valitsemalla tunnin valmiista harjoituskirjastosta, tai luomalla kokonaan uuden tunnin alusta asti. Harjoittelun voi tehdä sekä varusteilla, että ilman ja tunnit voidaan suorittaa jopa ilman ohjaajaa. Osallistujat näkevät näytöltä meneillä olevat ja tulevat harjoitukset. Teambeats on monipuolinen ja sykettä nostava ryhmätuntikonsepti, joka luo motivaatiota sykemittausten, musiikin ja opetusvideoiden avulla.

teambeats tuntikonsepti ryhmäliikunta

Kiinnostuitko uusista ratkaisuistamme tai kaipaatko apua toimintasi uudistamiseen?

Nyt on oikea aika valmistautua uuteen kauteen ja miettiä mitä uutta tarjoat asiakkaillesi jatkossa? Autamme tässä mielellämme – ota meihin yhteyttä.