Artikkeli

Myy palveluitasi yrityksille – neljä vinkkiä kuntokeskukselle

Ota meihin yhteyttä
Jarkko Mölsä

Jarkko Mölsä

Sales Manager

+358 40 5448857

Myy palveluitasi ammattimaisille ostajille – vinkit kuntoilualan yrittäjälle

Osittainen etätyöskentely on saattanut sekä muuttaa yritysten toimintaa, että haastaa henkilöstön hyvinvoinnin tukemista. Monessa yrityksessä tuetaan henkilöstön kuntoilua liikuntarahan avulla, mutta harva yritys pohtii, miten tämä muuttuu konkreettisiksi tuloksiksi työssä. Liikunta-alan ammattilaisena sinä voit auttaa yritystä vastaamaan tähän haasteeseen. Nappaa alta vinkkimme kuntokeskuksen palveiden myyntiin ammattimaisille ostajille. 

Mistä lähteä liikkeelle?

Kuuntele ja kartoita ensin kohdeyrityksen nykytila ja tavoitteet sekä liiketoiminnan että henkilöstön hyvinvoinnin osalta. Varmista, että olet ymmärtänyt tämän ja auta asiakas oivaltamaan hyvinvoinnin sekä liikuntapalvelujen merkitys. Voit johdatella keskusteluun kulmasta, joka on yritykselle tärkeä: onko tavoitteena esimerkiksi parantaa yhteisöllisyyttä, vähentää sairauspoissaoloja tai kiinnittää ennalta ehkäisevästi huomiota henkiseen hyvinvointiin ja palautumiseen?

myy palveluitasi yrityksille

1. Määritelkää yhdessä tavoitteet liikunta- ja hyvinvointipalveluille.

Kun peilaat asiakkaan tarpeita omaan palvelutarjoomaasi saat käsityksen siitä, miten lähdet kehittämään palveluitasi, jotta saat kohdennettua ne vastaamaan asiakkaasi tarpeita. Samalla saat arvokasta hiljaista tietoa jota voit hyödyntää myös myöhemmin kun kehität palveluitasi edelleen.

2. Esitä palveluidesi arvo konkreettisina tuloksina

Muista konkretisoida tulosten mitattavuus: miten esimerkiksi henkilökohtainen- tai ryhmävalmennus voisi tuoda mitattavia hyötyjä työssä jaksamisen ja suorituskyvyn suhteen. Kohdenna ehdotuksesi aina kyseisen yrityksen toimintaa ja tavoitteita silmällä pitäen. Useat tutkimukset osoittavat mm. elämäntapojen vaikutukset työtehokkuuteen, esimerkiksi liikunta, uni ja ravinto selittävät n. 15 % työtehokkuudesta. Lisäämällä henkilöstön arkiaktiivisuutta ja parantamalla tätä kautta myös palautumiskykyä, on mahdollista saavuttaa parempaa liiketoiminnan tulosta.

3. Valjasta digitaaliset ratkaisut avuksi henkilöstön aktivointiin ja tulosten seurantaan

Digitaalisuus on yrityksille tätä päivää kaikessa toiminnassa, joten sitä odotetaan myös liikuntapalveluiden tarjoajalta. Koska työtä tehdään etänä ja toimistoilla, hybridimalliset liikuntapalvelut ovat avainasemassa. Voit rakentaa palvelusi ajasta ja paikasta riippumattomaksi esimerkiksi tarjoamalla sovelluksen kautta ajastettuja taukojumppia tai treeniohjelmia.

4. Ole valmis muuttamaan toimintatapojasi
Jos haluat menestyä yritysliikuttajana, pidä itsesi ajan tasalla yritysten hyvinvoinnin trendeistä ja uusista kuntoiluratkaisuista, jotta pysyt aina askeleen edellä. Parasta on, jos sinulla on uusi ehdotus jo takataskussa ennen kuin asiakas ehtii sitä kysyä. Näin osoitat sitoutuneisuutesi yrityksen henkilöstön hyvinvoinnin parantamiseen pitkällä jänteellä.

Haluatko tietää lisää? Ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua konseptoimaan ja myymään palveluitasi ammattimaisille ostajille.