Kaikki puhuvat ”uudesta normaalista”, mutta mitä sillä todella tarkoitetaan? Miten uusi normaali vaikuttaa kuntosalin liiketoimintaan?
Paljon puhuttu ”uusi normaali” vaikuttaa vääjäämättä tulevien kuukausien liiketoimintaan kaikilla aloilla. Tarkastellaan, miten uusi normaali heijastuu kuntokeskualalle.
1. Asiakkaan uudet tarpeet ja käyttäytymismallit
Kun asiakkaat ovat valmiita palaamaan kuntosalille, he saattavat odottaa, että poikkeusaikana tarjotut joustavat palvelut ovat edelleen käytettävissä. He ovat nyt tottuneet virtuaalijumppiin, on demand palveluihin ja etävalmennukseen, joista on tullut osa heidän arkeaan. Osa saattaa myös olla varuillaan toisen aallon suhteen, eikä halua sitoutua liikaa.
Siksi suosittelemme tarjoamaan asiakkaille joustavia mahdollisuuksia, joita asiakas ei koe liian sitoviksi. Kannattaa kuunnella erityisen herkällä korvalla, mitä asiakkaat toivovat ja kysy heidän mielipidettään. Kun he saavat vaikuttaa kuntosalinsa asioihin, he kokevat olevansa kontrollissa sen suhteen, mitä salilla tapahtuu. Kannattaa myös kertoa ja tuoda sosiaalisessa mediassa esiin, kuinka salilla huolehditaan hygieniasta, puhtaudesta ja turvallisuudesta.
2. Fyysinen ja digitaalinen palvelu yhdistyvät
Perinteinen kuntokeskusbisnes on perustunut neljän seinän sisällä tarjottavaan liikuntakokemukseen. Poikkeuksellinen kevät muutti asetelman nopeasti ja osoitti liiketoimintamallin haavoittuvuuden. Teknologisten ratkaisujen käyttöönotto piti tehdä muutamassa päivässä. Ne, joilla oli jo poikkeusolojen alkaessa käytössään digitaalisia ratkaisuja pystyivät nopeammin sopeutumaan uuteen tilanteeseen.
Siksi suosittelemme panostamaan liiketoimintamalliin, joka yhdistää fyysisen ja digitaalisen toimintamallin. Koskaan ei ole myöhäistä aloittaa. Palveluiden laajentaminen mobiiliin mahdollistaa palveluiden tarjoamisen asiakkaille myös silloin, kun he eivät ole fyysisesti läsnä. Voit tarjota etävalmennusta, haasteita, webinaareja, viikon treenivinkkejä tai ravintoneuvoja. Mahdollisuudet ovat rajattomat. Digitaalisuus laajentaa toiminta-aluettasi lokaalista globaaliksi, tai vähintäänkin valtakunnalliseksi, mikä lisää liiketoimintamahdollisuuksiasi.
3. Luo suunnitelma ja valmistaudu tulevaan
Tulevaisuuden ennustaminen on nyt vielä vaikeampaa kuin aiemmin. Olemme nähneet, että tilanne voi muuttua päivissä. Se voi aiheuttaa huolta ja epävarmuutta asiakkaille ja henkilökunnalle, mutta myös liiketoiminnalle.
Siksi suosittelemme luomaan suunnitelman, joka perustuu pieniin askeliin (kuusi viikkoa, puoli vuotta, vuosi jne.). Kannattaa arvioida, mikä on tärkeintä tällä hetkellä, mihin sinun täytyy investoida aikaa ja rahaa, viedäksesi näitä tavoitteita eteenpäin. Voit miettiä, kuka on vastuussa mistäkin osa-alueesta ja seurata, miten asiat etenevät ja välitavoitteitteet saavutetaan. Nyt tuilsi keskittyä asiakkaisiin ja henkilöstöön, kommunikoida etenemisestä ja juhlia tavoitteiden saavuttamista.
Olemme tukena kehittämässä liiketoimintaasi uudelle aikakaudelle. Ota yhteyttä!
Qicraftin koronatuki >