Artikkeli

Hiihtokauden harjoitteluun ammattilaisen vinkit

TekstiNorberto Lacourt – Qicraft Sweden

KuvaQicraft Sweden, Technogym

Talven aktiivisin hiihtosesonki on (toivottavasti) pian käsillä. Varmista kuntosi säilyminen hiihtokauden loppuun asti ja vähennä loukkaantumisriskiä nappaamalla ammattilaisten vinkit tästä artikkelista.

Kuva: Joan Oger

Hiihtoa tukevaa harjoittelua

Hiihtolajeja tukee toiminnallinen harjoittelu, sillä siinä tarvitaan yhtäaikaisesti voimaa, koordinaatiota ja tasapainoa. Myös kestävyyskunnolle on käyttöä, että jaksaa harrastaa rinteissä tai ladulla koko päivän.

Ruotsalainen freestyle-tähti ja alppihiihtäjä Jon Olsson Delér jakaa 5 parasta vinkkiään hiihtokunnon maksimoimiseksi:

  1. Mäkikävely on loistava tapa kehittää aerobista kuntoa. Jos ei ole sopivaa ympäristöä, mäkitreenin voi aina toteuttaa juoksumatolla kulmaa nostamalla
  2. Jalkakyykky kehittää koko kehon voimaa. Tärkeintä ei ole isot painot vaan oikea tekniikka. Tähän tarvitaan hyvä, tukeva kyykkyräkki.
  3. Soutu – On hyvää aerobista liikuntaa samalla, kun se laittaa koko kehon lihaksiston töihin. Tyylikkäällä, vakaalla soutulaitteella on ilo treenata *)
  4. Intervalliharjoittelu Skillmillillä. Koordinaatio ja kestävyysharjoittelu yhdessä!
  5. Nopeusharjoitukset, vaikkapa erilaisia toiminnallisen harjoittelun välineitä hyödyntäen

*) Lue myös ammattilaissoutajan soutuharjoittelusta ja nappaa myös hänen treenivinkit talteen.

Aiheeseen liittyvä tuote
SKILLMILL

TechnogymSKILL LINE - SKILLMILL

Lue lisää
Aiheeseen liittyvä tuote
SKILLROW soutulaite

TechnogymSKILL LINE - SKILLROW soutulaite

Lue lisää
Ota meihin yhteyttä
Info

Info

Info

Lue myös: Treenitrendit 2020

Kuinka kuntokeskus voi tukea asiakkaan harjoittelua loma-aikana?

Ota meihin yhteyttä
Elisa Aunola

Elisa Aunola

Digital Sales Specialist, Marketing Specialist

+ 358 (0)40 829 4967

Työskentele älykkäästi, kommunikoi digitaalisesti – Lisää jäsenten sitoutumista ja luo tuloksia

Hiihtoloma saattaa aiheuttaa asiakkaan kuntosalilla käyntiin pienen tauon, jonka aikana parhaat kuntokeskukset tukevat asiakkaansa liikkumista edelleen. Näin pidät asiakkaan sitoutuneena kuntosaliinne myös tauon ajan ja varmistat, että asiakas palaa lomansa jälkeen kuntosalille mahdollisimman pian.

Asiakkaan sitouttaminen omaan kuntokeskukseen käy näppärästi Mywellness-pilvipalvelun avulla sekä Prescribe-sovelluksella. Näillä työkaluilla kuntokeskus luo asiakkaalle harjoitusohjelman myös loman aikana tehtäväksi. Harjoitusohjelma voi olla henkilökohtainen juuri kyseiselle asiakkaalle luotu. Extra-palvelua on tarjota kaikille asiakkaille vaikkapa hiihtokauden voimaharjoitteluohjelma, joka tukee asiakkaan harjoittelua myös kuntosalin ulkopuolella.

Näin asiakas saa enemmän lisäarvoa kuntokeskukseltaan, kuin hän ehkä osasi edes odotttaa. Tämä johtaa sitoutumiseen ja parempaan asiakaspitoon, mutta myös parempiin tuloksiin liikunnassa.